Yangın ve Güvenlik Dergisi 81. Sayı (Eylül 2004)

72 ITEKNiK BiLGi atması için gerekli bir oda. Soğuk/sıcak içerecek servisi, rahat kanapeler, bitkiler/akvaryumlar, boks çuvalı ve yemek masası operatörlerin daha verimli çalışmasını - sağlayacaktır. Server ve Receiver Odası : Teknolojik olarak tüm bilgisayar ve telefon hatların bağlı olduğu oda. ilave soğutucuya ihtiyacı vardır. Tüm malzeme 19" racklarda monte edilmelidir. Tüm kablolamalar antistatik yükseltilmiş tabanların altından kanal içerisinde çekilmelidir. Yazıcı ve Posta Odası : Tüm yazdırma ve postalama işlemleri bu odadan gerçekleştirilmelidir. Mutlaka çift çelik kapı ve elektronik erişim denetimi yapı lmalı. Merkezin şefi bu tür aktivileleri kontrol etmelidir. Değerlendirme odasındaki cam, firma çalışanlarının odaya bakmasını sağlamalıdır. Gelen ziyaretçilerinizi operasyonları göstererek etkileyebilirsiniz. Ancak dikkat dağıtmamak için operatörlerin dışarıyı görmemesi gerekmektedir. Bu yüzden bu cam aynalı olursa iyi olacaktır. Böyle bir yapı çok rahat bir şekilde 200,000 aboneyi destekleyebilmektedir. Bazı firmalar 1970'Ierin modası olan duvar kenarında ahşap veya melal dolap yaptırarak daha etkileyici gözükmeye çalışmaktadır. Oysa bir müşterinin sizin merkezinizin görüntüsü ile değil, verebileceğiniz hizmetlerle etkilendiğinin bilinmesi gerekmektedir. Bu hizmet ancak operatörlerinizin müşterilere neşeli bir sesle yaklaşması ve gerçek olaylara kusursuzca ve soğuk kanI ılıkla müdahale etmesiyle gerçekleştirilir. Müşteriler, ücretleri merkezinizin güzelliği için vermemektedir. Onlar için önemli olan, yaptıkları ödemenin karşılığını ne ölçüde geri alabildikleridir. Bu yüzden "Altyapı" bölümünde bahsedilen "hizmetlerinizi belirleyin" başlığının önemi bir kez daha vurgulanması gerekmektedir. YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 81 2. İyi Yönetim: İnsan Bazı ülkeler haricinde uluslararası olarak hemen tüm alarm değerlendirme istasyonlarında kolluk dı şı (polis, asker olmayan) elemanlar kul lanılmaktadır. Emekli kolluk veya devlet bünyesinde çalıştıran ülkeler de operatörlerine polis inisiyatiflerle donattı kları için özel sektör elemanları kullanmamaktadır. Operatörler genelde sadece sistemin son kullanıcısı ile görüştüğünden daha rahatlatıcı ve huzurlu konuşmaları son kullan ıcıların alarm anında yaşamış olduğu stresi azaltabilmektedir. Bir bankacılık çağrı merkezinin aksine, operatör zamanı çok iyi değerlendirmeli, kısa ve öz sorularla sorunu hemen algılama ve gerekli çözümü üretebilmesi gerekmektedir. Oysa bir bankacılık çağrı merkezinde müşteri mümkün olduğu kadar sistemi kullandırmayı özendirmek, uzun ve doyurucu bilgiler verilmelidir. Ancak bu tip operatörlerin kendinden çağrıya bir şey katmalarına olanak yok. Kısacası merkezi alarm değerlendirme istasyonunuzda barındı racağınız personel bir banka çağrı merkezi personelinden çok daha fazla işlem yapabilecek ve bu personellere göre çok daha fazla pratik zekaya sahip olmalıdırlar. Dolayısıyla "ucuz personel" kavramı merkezi alarm değerlendirme istasyonları için olmayacaktır. Türkiye'de internet insan kaynakları sitelerinden alınan bilgiler doğrultusunda normal bir çağrı merkezi için gerekli personelin özellikleri aşağıda sentezlenerek sıralanmıştı r: t En az lise mezunu, t Ses tonu ve diksiyonu düzgün, t iletişim becerileri gelişmiş, takım çalışmasına yatkın, t Vardiyalı düzeninde keyif alabilecek, t 20 - 27 yaş arası, t Microsoft Office programları kullanabilen. Buna ilave olarak merkezinize alınacak personelinizde: t Güvenlik sistemleri donanımları ve programlanmasında deneyimli, t Teknik altyapısı olan, t Analitik düşünebilme yeteneği olan... gibi özellikler olmalıdır. Bazı ülkelerde operatörler telsiz ile ekip yönlendirmesi yaptığı için telsiz kullanım veya telsiz operatörlük belgesini de istemektedir. Yönlendirilen ekipler firmanın kendi bünyesindeki güvenlik personeli veya devlete bağlı kolluk mensupları olabilir. Her iki durumda da profesyonel telsiz kullanımı ulusların kendi bünyelerindeki kurallara ve izinlere bağlıdır. Bazı merkez uygulamalarında operatörler gerçek bir vukuat ile karşı karşıya geldiğinde olayı derhal daha yetkili olan birime olayı aktarmaktadırlar. 30,000 ve üstü aboneye sahip olan merkezler daha standart bir hizmet vermeye başladıkları için aradıkları personel özellikleri çok daha az özellikli olacaktır. 30,000'nin altındaki merkezler için abonelerin merkeze bağlı kalması için her türlü ayrıntılı hizmeti sunmuş olacaklardır. Bu operatörlere ek külfet getirdiğinden operatörleri daha nitelikli alınmasına gerek duyulacaktır. Bazı merkezlerin uygulamış oldukları "aklifpasif' sistemi sayesinde saha teknisyenliği yapan personel bazen merkezi alarm değerlendirme istasyonlarda çal ıştı rılmaktad ı r. Böylece teknisyenler sorunları daha iyi görmekte ve uygulama esnasında daha dikkatli çalışmaktadır. UL (Underwriters Laboratories) standartlarında montajı yapılan alarm sistemlerde hata yokmuş gibi görünse de, merkezi alarm değerlendirme istasyon operatörleri sizlere gün içinde nelerle karşılaştıklarını anlatsı nlar! Bir operatörün de sahada çal ıştırılması , abonelerin sorun anında nasıl yardımcı olabileceklerini görmek için çok akılcı bir çözümdür. Bu uygulama teknisyen veya operatörlerinize bir ödül olarak da kullanı l ab i lir. Merkezinizin ana beyni Merkezimizin ana kumanda ve veri işleme odası hiçbir masraftan kaçınılmadan yapılmalıdır. Bir operatör terminali bozulabilir, kapanabilir ama bir sinyalin kaçırılması asla kabul edilmemelidir. Zemin yükseltilmiş ve anti statik kaplama ile korunmuş olmalıdır. Tüm topraklamalar ayrı olarak yapılmalıdır. Zemin altı kullanılan tüm alçak gerilim kabloları n tiplerine uygun kablo kanalları ile sabitlenmelidir. Zemin altının tozlanmaması için izole edilmesi gerekmektedir. Yinede tozlanmaya karşı periyodik olarak temizlik yapılması ve bu temizlik bir zaman çizelgesi ile tutulması gerekmektedir. Odanın iklimlendirmesi mevcut mekanik sisteminden ayrı olmalı veya ayrı filtrelenmelidir. Oda için gerekli olan soğutma kapasitesi, tüm ürünlerin BTU cinsinden toplamının en az ¼'ü eklenerek soğutma kapasitesi hesaplanmalıdır. Bir sunucu aşağı yukarı 2180 BTU/saat,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=