78 ITEKNiK BiLGi sistemlerinde ise mutlaka her makinenin bir yedeği olması gerekmektedir. Bir alarm merkezi yazılımından beklenebilecek yararlı özelliklerden biri de operatör işlemlerinin tek tek kayıt altında tutulmasıdır. Böyle bir yazılımda her operatörün kendine ait programa giriş şifresi bulunacaktır ve bu sayede o operatörün gerçekleştirdiği tüm işlemler kaydedilebilecektir. Bu kayıt altına alınan bilgilerle geçmişe dönük işlemleri kimlerin yaptığı rahatlıkla görülebileceği gibi operatörler için çalışma istatistikleri de elde edilerek prim sistemleri geliştirilebilir. Diğer bir yararlı özellik ise programın otomatik olarak aramalar gerçekleştirebilmesi , faks ve e-posta gönderebilmesi olacaktır. Otomatik arama ile yazılım aranması gereken numarayı operatörün elle çevirmesine ihtiyaç duymadan çevirecek ve operatörün telefon hattı na bağlayacaktır. Yazılımın direkt bilgisayardan raporları fakslayabilmesi (manual olarak çıktı alarak faks makinesi ile göndermek yerine) ya da e-posta ile gönderebilmesi alarm merkezi maliyetlerinizi düşü rebilecek önemli bir unsurdur. Kullanılacak olan yazılımda bulunması gereken önemli özelliklerden biri de açılış kapanış takiplerini otomatik olarak gerçekleştirebilmesidir. Açılış kapanış takibini erken açılış/ geç açılış / erken kapanış/ geç kapanış gibi 4 ayrı tolerans ile kontrol edilmesi müşteri çeşitliliğinizden kaynaklanacak farklılıkları rahatlıkla karşılayabilmenizi sağlayacaktır. Günümüzde alarm merkezleri telefon aramalarının %75'i açıl ış ve kapanış problemleriyle ilgilidir. Alarm merkezleri, açılış kapanış takibi isteyen bir müşteriyi yılda ortalama 60-70 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 81 sefer ararken normal bir müşteriyi en fazla 20 sefer aramaktadır. Bu nedenle açıl ış kapanış takibi isteyen müşteriler için ayrı bir tarife uygulanmas ı maliyetlerinizi düzenleyebilecek önemli bir adım olacaktır. Yazılımda aranabilecek bir diğer güzel özellik ise PDKS (personel devam kontrol sistemi) raporları üretebilmesi olacaktır. Yazılımınızın bu özelliği sayesinde zincir mağazalara sahip müşterilerinize çok daha kaliteli hizmet sunabilirken bu tür müşterileri alarm merkezinize bağlamanız da kolaylaşacaktır. Yazımızın ilk başında belirttiğimiz gibi kullacağımız yazılımı mutlaka geleceğe yönelik olarak seçmelisiniz. Öncelikle 5 ve 1 O yıllık planlarınızı ve hedeflerinizi çıkararak ulaşacağınız abone sayısını tespit edin ve daha sonra bu abone yoğunluğunu kaldırabilecek bir yazılımı tercih edin. Yazılımınız mutlaka alarm merkezinizle büyüyebilen modülerve sağlam bir yapıda olmalıdır. Bir yazılımdan bekleyeceğiniz bir diğer özellik ise sizi alarm merkeziniz ile ilgili istatistiki raporlarla yönlendirebilmesidir. Yazılım yeni bir linecard'a ne zaman ihtiyaç duyacağı nızı size bildirebilmelidir. Hangi saatler arasında daha yoğun sinyaller aldığınızı , receiverlarınıza ve line cardların ıza bu sinyallerin eşit dağılıp dağılmadığını gösterebilmelidir. Bunun yanınoa hangi ilde kaç aboneniz olduğu, varsa 3. parti satıcı firmalarınızın abone sayılarını , bir ildeki abonelerinizin hangi semt-lere göre dağılım gösterdiğini, en çok sinyal gönderen abonelerdeki muhtemel arıza durumunu gösterebilen istatistiki görsel raporlara sahip olmalıdır. Ay bazında dağılmış sisteme bağlanan ve kesilen aboneleri gösteren görsel istatistiki raporlarda alarm merkezinizi yönetmekte size kolaylıklar sağlayacaktır. Günümüzün web teknolojilerini de artık alarm merkezi yazılımlarına taşımanın zamanı çoktan gelmiştir. Artık her abone inleme! üzerinden tüm raporların ı izleyebilmeli ve kendinle ilgili bilgileri güncelleyebilmelidir. Bu tür yaklaşımlarla geliştirebileceğiniz hizmetlerinizi çok daha kolay pazarlamanız mümkün olacaktır. Gelecekteki alarm merkezi yazılımlarının içereceği özellikler Geleceğe yönelik alarm merkezi yazılımları günümüzdekilerden çok daha kapsamlı olacak ve alarm merkezlerinin işini oldukça kolaylaştırabilecektir. Santrallerle yazılımların entegrasyonu sayesinde istenilen durumlarda müşteriler sistem tarafından otomatik olarak aranarak bildirim yapılacaktır. Müşteri doğru şifreyi girerse sistem mesajın iletildiğini onaylayacak aksi takdirde diğer kişileri bilgilendirmeye devam edecektir. SMS modülleriyle istenilen abonelere istenilen mesajlar otomatik olarak sistem tarafından gönderilecek, aranmaya ihtiyaç duyul mayacaktır. Örneğin bir mağaza sahibi tatilde iken "Ataköy'deki mağazanız saat 9.35'te Ahmet Çınar tarafından açıldı" şeklinde cep telefonuna bir mesajla bilgi alabilecek ya da dijital santral bu mesajı kendisini arayarak bildirebilecektir. Günümüzde mantar gibi çoğalan alarm merkezlerinden rekabetçi piyasa koşulları nda sadece en iyilerin ayakta kalacağı açıktır. En iyi olabilmenin en önemli ilkelerinden biri de müşterilerine en iyi, en kaliteli hizmeti sunabilmektir. Bunun için operatör seçiminden, yazılım seçimine, mekan seçiminden, mobilya seçimlerine kadar her şeye en ince ayrıntısına kadar dikkat etmeli ve en uygun seçimleri yapmalısınız. Yazı dizilerimizde belirttiğimiz önerilerin çoğu Avrupa ve Amerika'da uygulanan alarm merkezi konseptlerinden örnekler taşımaktadır. Siz de kendinize en doğru seçimleri yaparak alarm merkezinizi günümüzün rekabetçi koşullarına şimdiden hazırlamalısınız. t
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=