Yangın ve Güvenlik Dergisi 82. Sayı (Ekim 2004)

ITEKNiK BiLGi Alıııanya'daki Saarbrııcken merkez istasyonu lıizmetlerini iyileştirmek için sıradışı bir pilot proje başlattı. Böylece taşımacılık hizmeti satın alan yolcıılar, yolcıılııklarınm nakliyat dışındaki kısmında da olabildiğince ıııemnım kalıyorlar. Derleyen: Ciıuly Wang Asmag 2004 IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 82 72 Bilgisayar Ağı Görüntü Sistemi B ayanlar ve baylar, Saarbrucken merkez istasyonuna hoşgeldiniz. Kısa bir moladan sonra trenimiz Trier'e doğru yola devam edecek. Buradan sonra gidebileceğiniz yollar şunlar: St. lngbert üzerinden trenle Pirmasens Nord'a gidebilir, Zweibrucken'a gidebilirsiniz..."Tren henüz gideceği yere varmadıysa veya yeni yola çıktıysa bu tip anonsları duymak insana tuhaf gelebilir. Anonsların doğru zamanda yapılabilmesi için anons yapan kişi lerin istasyondaki treni doğrudan görebilmesi gerekir. 2003 yıl ı Mart ayının sonuna kadar, anons yapan görevliler tebdili hat kulesinde görev yaptıklarından Saarbrucken'de sorun yaşanmıyordu çünkü bulundukları yerden demiryolunu i zleyebiliyorlardı. Ama 1 Nisan 2003'de Saarbrucken tebdili hat kulesi kapatıldı. Demiryolları yaklaşık 150 km. uzaklıktaki Karlsruhe'- ye taşındı ve hatlar uzaktan idare edilmeye baş landı. Sıradışı Pilot Proje Saarbrucken istasyonu idari daire başkanı Hartmut Fries şu açıklamayı yaptı: "Anons biri- --- mini de Karlsruhe'ye taş ıyabilirdik. Ama o zaman, anons yetkilileri tren kapıların ı n tam olarak ne zaman açı lacaklarını bilemeyeceklerdi. Ayrıca bizim anonslarda herhangi bir etkimiz artık olamayacaktı." Bununla birlikte, istasyon idaresinin en büyük önceliği yolculara güvenilir bilgi sunmakt ı r. "Sonuç olarak yeni bir görev tanımı yaparak bölgesel bir anons yetkilisi belirledik. Ayrıca trenlere dair kesin bilgiler verebilmesi için 1Odemiryoluna 9 kamera yerleştirdik" diyor Fries. Günde 420 trenin kalktığı ve vardığı Saarbrucken merkez istasyonu için böyle bir çözüme gerçekten ihtiyaç vardı. Net Görüntüler ve Özel Anonslar Saarbrucken pilot projesi için Deutsche Bahn, Mobotix firmasının ürettiği bilgisayar ağı kameralarını kullanmayı tercih etti. Bu kameralar bir sunucu üzerinden anons yetkililerine canlı görüntüler gönderiyorlar. Yolcuların kişisel haklarını korumak için bu kamera ağında daha ayrıntılı bir sistem özelliği bulunmamaktadır. Yani sistem görüntü saklama özelliğine sahip değildir. Bilgisayar ağı göriintii sistemi daha iyi taşımacılık hizmeti sağlamak için canlı göriiııtiiler sıınııyoı:

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=