ITEKNiK BiLGi Net ııe temiz görüntüler sayesiıule treıı isttısyonuııdaki anons yetkilileri uygun ııarış ve kalkış bilgileri sımabiliyorlm: Bunun yerine, sistem özel olarak trenle- mak üzere ayarlanabilir. Kameralar rin durduğu zamanı tespit edebilmek için kullanı lmaktad ır. Dokuz kameranın da şifresi var ve bu kurulan kapal ı devre ağ bireysel iP adresleri ile Deutsche Bahn dahili bilgisayar ağına bağlanıyor. Böylece sadece bölgesel anons yetkilileri kamera görüntülerine ulaşabiliyor. Değiştirilebilir menü sayesinde bölgesel anons yetkilileri sadece fareye tı klaya rak bölgelerindeki tüm dem iryollarını net görüntüler ile izleyebiliyor, demiryollarının görüntüleri arasında teker teker geçiş yapabiliyorlar. Mobotix M1 entegre bir sistemden oluşmaktadır ve kaydedici, görüntüyönetim sistemi, görüntü algılayıc ı ve ses özellikleri sunan hava geçirmez bilgisayar ağı kamera sistemidir. Kamera sayısı, saklama kapasitesi ve veri bağlantıları (ISDN, DSL, Ethernet, WLAN, GSM, bakır, cam elyafı) isteğe bağlı olarak değiştirilebileceğinden, kamera ağ sisteminin yatırım açısından getirisi yüksektir. M1 kamerası kullanılarak görüntüler harici olduğu kadar dahili olarak da kaydedilebilir. Tüm kay ıtlar, FTP ve e-posta fonksiyonları zamana veya olayların gelişimine bağlı olarak harekete geçerek çalışYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 82 74 tamamen tarayıcı kontrollü olduğundan, ayrıca bir yazılıma ve uyumlu eklerin kurulmasına gerek yoktur. Alarmlar eposta, telefon mesajı veya telefon aramasıyla iletilebilir. Ayrıca sisteme bir de dahili telefon sistemi yerleştirilmiştir. bu ağ sisteminin en iyi özelliği ise kurulumun bildiğimiz bir bilgisayar yazıcısı kadar kolay olmasıdır. İstasyonun idari biriminde yetkili Uwe Lebeck şirketin neden Mobotix sistemini seçtiğini anlatıyor: "Yeni bir sistem tasarlarken projenin tüm önemli unsurlarını kapsayan şartname tipi bir liste yaptık. Mobotix bilgisayar ağı kameralarının hazırladığımız listedeki tüm koşullara uygun olduğunu gördük: küçük, kurulumu kolay ve üzerinde özel iP adresi bulunuyor. Ayrıca özellikleriyle ve düşük fiyatını kapalı devre televizyon sistemleriyle karşıl aştırdığı m ızda elde ettiğimiz sonuç, kararımızı alırken yani Mobotix'i seçmemizde etkili oldu." Gelecek-Odaklı Kavram Fries şöyle devam ediyor: "Bu çözüm ayrıca gelecekte Saarbrucken'den sonraki St. lngbert ve Homburg/Saar'daki istasyonlar için anonsların zamanında yapılmasına da fırsat tanıyacak." Bu iki kent Saarbrucken'den sırasıyla 16 ve 35 kilometre uzakl ıkta bulunuyorlar. Şu anda yapılan yeniliklerin gelecekte geliştirilmesi bile düşünülüyor. "201 O yılında yolcuların sağlıklı olduğu kadar etkili bir şekilde bilgilenmeleri için Saarland'deki tüm tren istasyonlarında tüm anonsların tek bir anons merkezinden yapılmasını planlıyoruz." Saarbrucken için kurulan kameralı ağ sisteim 28 Mart 2003 tarihinden bu yana kul lanılıyor. "Bugüne kadar herhangi bir sorunla karşı laşmad ı k" diyor Fries. "Şu anda bu çözüm yeterli olmanın ötesinde, hatta iyi bir performans sergiliyor. Bunun gelecekte yapılacak olan ek kurulumlarla gelişeceğine inanıyorum." Fries'ın bir meslektaşı bu açıklamalara şu şekilde ekleme yapıyor: "Geçmişte kullanılan tebdili hat kulesiyle karşılaştırıld ığ ında , bugünkü anons yetkililerinin çok daha iyi görüntü elde ettiklerini ve birçok ayrıntıyı değerlendirdiklerini görüyoruz". Bu pilot proje sayesinde yeni bir yaklaşım gelişebilir ve geleceğe odaklı istasyon yönetimi kavramı genel uygulama olarak kabul görebilir. • Olay Profili t Yer: Saarbnıcken tren istasyonu, Saarland, Almanya t İçerik: Trenlerin varış ve kalkış görüntülerini net olarak elde edebilmek için bilgisayar ağına kameraların yerleştirilmesi. t Ku l lanılan Sistem: Mobotix bilgisayar ağı kameraları Olay özellikleri: t Gelişmiş, çoklu bilgisayar ağı işlevleri ve kolay kurulum. t Kilometrelerce uzaktaki anons yetkilileri için kurulan canlı demiryolu görüntüleri aktaran bir sistem. t Gelecek-odaklı istasyon idaresi modeli.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=