1 KAPAK KONUSU Atriumlu Binalarda Yangın Algılama Atriwıı ıııeka11111111 faydaları111 ve avantajlarını kabul etmekle birlikte diğeryandan atriııııılarııı bina alanlarında yangın korıı111111111 bakımından zayıf nokta haline gelme telılikesiııin farkmda ol11111mılıdıı: Atriıııııd{I bir ya11g111 çıktığııul<ı, <111111(111 atriıım 111eka11111da11 üst k{lt/am /ıızla yayılır ve k11l/{l111c1l{lr111 biııad{lıı k(/çışlarııula ciddi bir engel olııştıırııı: Y 1m . a e G p le İ ım R r v İ Ş t e e ak rnai kzl ei nri ni tdeakhnao leotj ki l ei nr iknudlel akni ıiml eıryl el a s lb a e ir r k l ı i k k o t a e l t a , l J ı n , a d p v a o e h n ay d a d a' e h d r a a in s l g e o e r n e n y i i ş n ıll e a m n rd e b a k o d a d a r n u h l m ı a b y k i ü a n k t a faoyrnmı l za ar ı mi naşnad ea dgi l emni şi ş vbeoeşdl ui lkml aerkı toe ldai rn. aBtu riumlu binalar için de geçerlidir. Kk ounl lfaonr ı cvıel a rr aa hvaet l zı ki yyaar en ıtnçdi l ea r ek usl ul anndı mu kl al arrı ı, bs üt aydüykuöml çl ea kr l i gsiebri g bi heonlzl eer ri vset rküukbtbüer lçear dt ıel ı görüldüğü gibi çeşitlilik göstermektedir. Al atrrı inuımkma beukla ne tı nmı ne kf al ey dbai rl al i kr ıtneı vdei ğaevra ny taanj kd oa rnu an turmi u um bl aar ıknı mbıinn da aanl aznal ay rı fı nndoak tyaa nh ga lı in l nm ıd e a ı rn g . e A a lm t t r r i e u iu m tm e d h al m ik b e e ir k s y a in a n i n n ı g n f d ı a n a r k ç n ı ı n k üd tı s a ğ t ı n o k d lu a a n t , m la d r a u a hk aı zçl aı ş l ay raı yn dı l aı r cvied dki ubl li ar neıncgı lealr ıonl ubş itnuar udra. n tBeus pn iet deetnml ee ky avneg ı yn aı bn ag şı nl aı nn gsı çö nd dü üz reüyl imn dee sine yardımcı olmak gereklidir. Y i ç a i n n g y ı n a n s g ö ı n n d ü a r r m a e ş t k ı r o m n u a s u v n e d a s ö a n t d r i ü u m r m l a e r s k o i s n t f e i g m ü l r e a r s i y y l o e n u b i r p l l i a kt n e l a n e m t k a i n s ı b g i r e r s e i s k t l i e d i m r . By aun gy ıanz ıa lagtı rl ai ummal us ibsitneaml al er ar i nyi evrel ebşut i rsi l ei sn töer nmel ek lrei nr i nJi atpaonnı tymaa' dktaakdi ı rt.i p i k u y g u l a m a IYANGIN ve GÜVENLİ K SAYI 88 70 Jıızo Uııoki ve George Kaıvada, Nolımi Bosai Lut. FS-World.com, Spriııg 2005 2. ATRIUMLARDA YANGIN ALG iLAMA SİSTEM-LERİ Sk aı rraş dı l aa şn t bı riınl daı lğaı rnddaa kautl rl ai unmı l al anr ımn et ak av na lnal ar l raı t dd ü u a r m h . a B a u yn ü n vk e e s d y e e a k n , ı l s h eı a a c d t i e r m i t u e le m k r t i t ö ç a r o v le k a r i n d y ı a n e h a r a l s e b p ş ü o ti y t r i ü t ls i k p ei db ea şvl aenr igmı çl e rei vgr ea sr ai nndt ei eodl ea nm eyyai zn gçı nüdn ak ün çmı ka ad na nd du ummaan n vyeo ğı suı ndl ueğdue vk teö hr l ae vr ea ua lkaı şm smı caazk lsı ğeıvdi yeedyeek t öd rü şt amr aefkı nt ed ad ni r . aAl gyı l raı ncaa , aa ltmr i uamk i ççai nt ı şseı nf fı na f yvaepyıan ıyna irçı -i nş eef fdaof ğmaal l ızşeı k d sm ı a c e a d a k e t l r nı i k u , m in g ş ü t a n a e v e ş a d n ıi ş l ı m n ığ a iş ı y v o a el k m h ın a a v s b a ı ö n d lg ın u e r y l u e a m r n d u g e n ı k ni kmaaysnı na ığöı nndl eayneybui l ke ac reı kç bı ki ar sr aı ckatka vh aa vn aa zu loanşu ys ea kr at itra. nB ak kl i ımma nv eı n deetnk ei sti i mn el edr ei nni i yd lee iyçüi nke aa ll aa cr aakk aşşeak ği l dı dea kbiu ykaanbguı nl l ear il ggı öl azmöan üs inse t n e u m m l e u r i i ç a i t n r i y u m e r l l u e ş b t i i n r i a l m l a i ş r d t i a r . y a n g ı n koru2.1 . Işın Tipi Duman Dedektörü Bb iur dmeednezkitl döer u dz uu mn bainr ı mtee skpaint ı ei zdl eerr.veB ug ennei ş gd eı nnı l eb abşül taünng ıaçl aenvar eysai nydı l em fı şa rok l sead ebri l. e y a n 2. 1.1. Hassaslık ve kurulum standardı m dIş u ı a r n. n t ı B i n p u i ı d ş su ı o n m ı ğ a u s n r o m d ğ e a u d rm Le a k a m t s ö ı b rü ü e n z rt ü e - n B r i ie n ş e e le r y k Ki u ş r a i u d n lu u u nu'na göre ışının uzunluğu ile ilişkilidir vd ea mb uensaa fgeönr ee ak ay dn aı rd fuamz al any syao ağzu an ll tumğ au no kı şaı nd at ri p yi üd ku smeak n odl me daekkt taödr ıür .n üBnu hnaesds ea ns ll eı g çğ ö ı ı k n r a ı e n iz a yl y e a a m n r g e la ı n m m ın a e k es a t v k f e i e n s ö vin n e e e e r (r i ı l k e ş e ı n n n b t u e i z r s u a p n i l t a l i u n iğ ç d u i a n ) dy ee nd ekkut ör ur ll eu mr a rsat as nı yd aatradyı nmı ne sgaöfzedyei nb egl ier lçei y ğri i u l n m n in e lu s y ğ i a u g k n e ı u n re ı n ök d l l i ç a gm k ö i e r d k ü u lm m iç ü a in ş n t ü y d r a a . n ğ T g ı a l ı ı v n m a a n ı v r y a e ü ş y z tı o e r tme sat i byi ar ipmı l lme rı şi ttı ra. rŞaef ıknidl a1 n' d eb ti rakvaaçn yyüaznegyı ni ni çi inn ayl taı nn da an aazh şbai rb ıı sn ı yçaı ksaer bdeı ğpı oy laanng, ı inçıi nn yarattığı dumanın dağılımı gösterilmiştir. Şekil 2'de izleme mesafeleri ile azaltma al arraı syı ne dr aakl mi ial i şk tkai l deı rr i. bBeul i rt teesnt vt eesr ti l esroi nndueçn t d y e a a s k n p i g it u ın z e n a d o k il k l d ık t i a ğ 7 s i ı o y m r la t a o d y ld e a u d e ğ ç k u ık t n a ö d r r a ı ı l ş m y ın ı a ş ı n t n g ır a . ı n r B a ın u s n ı i n y ai bmaeğsl aı foel na irna k1 4d emd ee tkr teöyri l ear şi nm aa rma as sı nı dgaek i ar eykr tı ci ğai n%e 3k0a-r6a0r dveedr iel mk ti şötri rh. aTsessats ivyee rt ii lnei rni 2s i9y emt i ni z5l e mm ei zml eems ea f me sei ,s a%f e1s5i -i 3ç 0i n huaysgsuan oy al dnuağruanku dgeö tset ekrtmö ri şl et i rr .i nB uh absusl gausl iayrea t di nae ba al dğı ğl ı ı i şzel ekml i yel e mt aens ıamf el al en rmi ıTş taı rb. l 2o0 -16' d0emy' deer v üb e s ir t b , g ir o e i r n ü ta i z ş e v li r ğ e in i a d 6 l e t 0 s k e m o v ' n y iy u i e m g d e l e a ç n o e a l n m n m a ik k e i ü k d z a e e n t r l e a e k r t d ü ö a ç r detektör yerleştirilmesi önerilmiştir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=