Yangın ve Güvenlik Dergisi 88. Sayı (Temmuz-Ağustos 2005)

I BiLiŞiM GÜVENLiĞi Kmı sı na chaer taelkannoı l otej ihydl eit bailrtlıinkateggi rümnilşütki r . yBaişl gai ­ lreı mr i mı z ai z ai nc an be akyaedtak ri sı i zb ikzaeç aki ti ş?i uVl aeşr i at abbi l iaynol ra? Sh iips tl ieğmi y kaapyı ynoarkulza?r ı mSıizsdt eamkl ei mr ilme ri zei ei svt esdai ­ ğr ui ml a irza ad nodğar u kvuel l aenmai bn i lbei cr eş ke kmi l di yei zy?a nBı tu vseor ­ mn ı e, tnei nh dyi tol el ur i bv iel i şöi mn l egmül ve er i nnl ii ğbi i l kmaevkr ,a umyl ag ruı ­ lamak ve denetlemekle mümkün olacaktır. sGaül dv eı r nı l al i kr ı nş i rüksest el el r oi nl ai nr avke radr ti ğt ı i ği ısnt ıa gt i ös tsi tkel er r d şm i a l e e n k r t 1 t e a 5 d r - a i 2 r f . 0 ın B y d ir ı a l d ö n i nğ y c e a e r p kı ö l i ı r n s k e a e m l n dl ıi r b ı k lu a o g r n ü u u n z d s m a ır a a b n d u a k n n i kb ui l ml l aenkı tceı l avre bzi al er asri svtee rme lbei rl me eyket tekdi si ri lze rg. i rBeu dleutrmuimştigr.üvenliğin sınırını oldukça geniş3. E-DÖNÜŞÜM, E-DEVLET UEY- dGöUnLü Aş üMmALileARb !i rVl iEk tGe ÜkVu rEuNmLsİKa l g ü v e n ­ ml i kaak nt al adyı rı .ş ıVka ut ar un dmal aş ra asruans uı lbaony uhti zkma ez tal en ­ yr iansyaas yı ngı ınn lyaüşrtüı rrıl lümğaesgı ivr me eesl ei kgtür ov en inkl i ki muzya gBui l gl ai mGaül va er ınnlai ğ iöknaevmr ia ma rıt ıdr aachaaknt ıer .t Uy el ursi nael os at urrı sa ıc ha ka tzı rı r. l Ba numkıoş nfuayklaat i hl gei lni übzi r yyaassaal atşa ­ • m� K a a r K m ş u ı ı m r ş u t ız m ır d . l�arıürıç gsüovreunnliboullaurnmkasktakdlaır. 13 13 dığı voertahmi zımn deat e nsausnı ld us ağ ku l abni l agci l ea kr teı r-. d e v l e t I YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 88 96 Bir araştırmaya göre; önümüzdeki 3 yıl içerisinde lnternet kullanan şirketlerin % 50'sinden fazlası güvenlik saldırısına uğrayacak ve saldırıya uğrayanların % 601 1 güvenlik ile ilgili karşılaştığı saldırı ve bilgi sızmalarının farkına bile varamayacaktır. t sKaişğilsaenlacbailgktilıre,rin mahremiyeti nasıl t şZaaryılıaf chaaklktaırl.arın iyileştirilmesi nasıl baç lE ış e - m i k m le a z ş a a t in r il e l e a b y b il ı e i ş r c ı li n e kı t k n e t i g r e . e - K r b ç a e e m lg k u l e e d ş d a t o i k rl i a a lm ğ ş e ı ı t m s s i ı ı z s g a ç e ğ a r ­­ lbaun aabmi l eacçel kat i rp. rAosj el ı nl ed na dei -r i iml mz iaş AsBoDn' rdaedsaı rnf yt i ac yagr i ı nvl ae şfti ınr ıal mn sı şat ıl r .i şBl eu mn ul en ry ial en ı ssi ıgr ao ret -ai mc ızl ı ak al el ra an ınnl da am vı ned av astoasnydaal şyaa sş ua nmuı l aönn ehmi zl mi beot ­ yv ue t tsau en tukl ai l enyhei cz emğei tal eçrı ket ıgr .ü Yv ea np ı vl aen si şi sl et emml ei nr gd eü kvi ednöi rnl ieğmi ; geünv öe nn el i km kl i oçnaul ı sş umnau aöl an nü lma rüı nz ­ Ad ar na l ıbki r2i s0i 0o0l a ct aarği hı ni nı dgeö sNt ei cr me ezki rt evdeisr. i n7d-8e oBni ladyirlgaensaingAi rvi şrubpöal üBmi rül inğdi eT;emel H a k l a r Madde 8. - Kişisel bilgilerin korunması 1. Hl eer irnk ek so,r uknemn daissıi nn eı i si lti şekmi ne khiaşki skeı nl ab isl gai ­ 2. vh B e i u p t il t i g r ü . i rl i bk ii lşgi ni l ei nr , mbuevl iar tfi al ekna tai nmeavçel ay ra iyçai n dsaadyaa l ıöonlgaörar kü l eandilbşaeşkkialdemkeuşlrl ua ntıel mmaellıe dmı rı ş. Ho el arnk ebsi l, gki l ee rned i es ri i hş amkek vı ned ab ut nol palradna 3. dm B ü u a z k e k a l u t m m ra e t ll a a y r r a a a f p ı u t nı y d rm u a l n a m d a h e a s n k ı, e k b ı t n l a e a ğ n ıe s m c a s e h ı k i z p t t ir i b r . . i r vHeünklmi k lüen ei lgyi lei röv�eermerl iebki rAkBos�üur edcaihnad eggü nü ­ deme gelmiştir. Ki şal emt iul m eb isl gi ni esyi söt neeml ilke rçi naibna gl aürvı ne nbliir aonl aör ank cael a nyl aa şr ıanmı n ab eglei rçl ei rniilpe bçiöl mzüems i öi çnienr i lseor ri nui nn t gin e e c d li e i ş r l . t e ir S y il o e m r b e u il s n iri iz a v. l e a nu lyagr uı nl aı nü mç absaı şgl ıekr eakl tmı nedka 3.1. İdari/Yönetsel Sorunlar t bKi ar imm ul enrui ny eçtoeğr sui zb pi r ei mr si nodnee l bvi leg i ei şğ li et i mm t ts B u ı i k r lg ı v n i e t iş ı y s l a e ı m i i l y e i p k t e a a r n r s ş ı o m ı n k l e a a l n r v m ş e ıy a k a m a dı d ı ş r r . t oırl.arı yokt rNui tl ueşl i lkal ir phearrsi ço nme lü ims tki hüdna dmeı ğöi lzdei rr. k k u ­ t aBlitlıgnidaİşdleırm. Yöneticileri siyasi baskı t dBüilzgei yişyleömnebticiriilmerleerbi akğulrı duımr. larda orta t rKuulmruammsaışltgırü. venlik politikaları oluştut Umlaumsaışl tgırü. venlik politikası oluşturult Kn ea me du idcai sboi lri şuimml uç abli rı ş mm aa kl aarmı n ı ykookot ur dr .i ­ • nKüazm uu ydga uul aymg ua l aanşaacma ak ssı nt aan ds oa rktul al ar mh ae ­ t ym K ö a ı n ş m t e ı u r ti . d m a mb iol gdi neilni ksuarhuilpalmi ğ ai mveı ş tbı irl ,g ihnei nr yerde her çeşit bilgi bulunmaktadır. 3 t .2 T . e T k e n k o n l o i k j i S n i o n r u g n e l l a i ş r m e s i n e k o ş u t o l a ­ tr ea dk i ur zv me aknal mı k ua l ba un nl aar ı adyaa kç euşyi tdl eunr amme ak ­ t m K bi a la g m k il t e u a r d b in ı i r lg. t e i k y r ö a n r e la t n im m a m s o ı n d a e l y i o o l l m aç a m m a a k s ı tleaşvteirmbüetkütneldüiğr.ünün korunmasını güçt tSi mü rl ea trl eyag heilçi ş yean dt eakyneotl oe rj iiynec ei l iaşlkı ni na me ğai ­ t G km is ü ai v k y t e l a e n d li oı k rl . d suı nk ıçr laa rgı emnoi şbl iel mc i ihşat izr .l a r ı n e t ­ t Kn aukl l laanr dı caı lna ratzeakmn oi l oyjai nr ai nr l as an mğ l aa di sı ğtıe ok llea ­ t r U min l i u ş d s t e i a r n . l vgaüzvgeençl imk et me kenkotleodj iisr lie rg. e l i ş m e ­ tt AGRü v- Ge nEl j fkatael ikyneot lleorj ii çgoekr eyçel et er ri nsdi z d i r . ı:ı cut açıklar yeterince test edilememmeekvtedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=