I BiLiŞiM GÜVENLiĞi Kmı sı na chaer taelkannoı l otej ihydl eit bailrtlıinkateggi rümnilşütki r . yBaişl gai lreı mr i mı z ai z ai nc an be akyaedtak ri sı i zb ikzaeç aki ti ş?i uVl aeşr i at abbi l iaynol ra? Sh iips tl ieğmi y kaapyı ynoarkulza?r ı mSıizsdt eamkl ei mr ilme ri zei ei svt esdai ğr ui ml a irza ad nodğar u kvuel l aenmai bn i lbei cr eş ke kmi l di yei zy?a nBı tu vseor mn ı e, tnei nh dyi tol el ur i bv iel i şöi mn l egmül ve er i nnl ii ğbi i l kmaevkr ,a umyl ag ruı lamak ve denetlemekle mümkün olacaktır. sGaül dv eı r nı l al i kr ı nş i rüksest el el r oi nl ai nr avke radr ti ğt ı i ği ısnt ıa gt i ös tsi tkel er r d şm i a l e e n k r t 1 t e a 5 d r - a i 2 r f . 0 ın B y d ir ı a l d ö n i nğ y c e a e r p kı ö l i ı r n s k e a e m l n dl ıi r b ı k lu a o g r n ü u u n z d s m a ır a a b n d u a k n n i kb ui l ml l aenkı tceı l avre bzi al er asri svtee rme lbei rl me eyket tekdi si ri lze rg. i rBeu dleutrmuimştigr.üvenliğin sınırını oldukça geniş3. E-DÖNÜŞÜM, E-DEVLET UEY- dGöUnLü Aş üMmALileARb !i rVl iEk tGe ÜkVu rEuNmLsİKa l g ü v e n ml i kaak nt al adyı rı .ş ıVka ut ar un dmal aş ra asruans uı lbaony uhti zkma ez tal en yr iansyaas yı ngı ınn lyaüşrtüı rrıl lümğaesgı ivr me eesl ei kgtür ov en inkl i ki muzya gBui l gl ai mGaül va er ınnlai ğ iöknaevmr ia ma rıt ıdr aachaaknt ıer .t Uy el ursi nael os at urrı sa ıc ha ka tzı rı r. l Ba numkıoş nfuayklaat i hl gei lni übzi r yyaassaal atşa • m� K a a r K m ş u ı ı m r ş u t ız m ır d . l�arıürıç gsüovreunnliboullaurnmkasktakdlaır. 13 13 dığı voertahmi zımn deat e nsausnı ld us ağ ku l abni l agci l ea kr teı r-. d e v l e t I YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 88 96 Bir araştırmaya göre; önümüzdeki 3 yıl içerisinde lnternet kullanan şirketlerin % 50'sinden fazlası güvenlik saldırısına uğrayacak ve saldırıya uğrayanların % 601 1 güvenlik ile ilgili karşılaştığı saldırı ve bilgi sızmalarının farkına bile varamayacaktır. t sKaişğilsaenlacbailgktilıre,rin mahremiyeti nasıl t şZaaryılıaf chaaklktaırl.arın iyileştirilmesi nasıl baç lE ış e - m i k m le a z ş a a t in r il e l e a b y b il ı e i ş r c ı li n e kı t k n e t i g r e . e - K r b ç a e e m lg k u l e e d ş d a t o i k rl i a a lm ğ ş e ı ı t m s s i ı ı z s g a ç e ğ a r lbaun aabmi l eacçel kat i rp. rAosj el ı nl ed na dei -r i iml mz iaş AsBoDn' rdaedsaı rnf yt i ac yagr i ı nvl ae şfti ınr ıal mn sı şat ıl r .i şBl eu mn ul en ry ial en ı ssi ıgr ao ret -ai mc ızl ı ak al el ra an ınnl da am vı ned av astoasnydaal şyaa sş ua nmuı l aönn ehmi zl mi beot yv ue t tsau en tukl ai l enyhei cz emğei tal eçrı ket ıgr .ü Yv ea np ı vl aen si şi sl et emml ei nr gd eü kvi ednöi rnl ieğmi ; geünv öe nn el i km kl i oçnaul ı sş umnau aöl an nü lma rüı nz Ad ar na l ıbki r2i s0i 0o0l a ct aarği hı ni nı dgeö sNt ei cr me ezki rt evdeisr. i n7d-8e oBni ladyirlgaensaingAi rvi şrubpöal üBmi rül inğdi eT;emel H a k l a r Madde 8. - Kişisel bilgilerin korunması 1. Hl eer irnk ek so,r uknemn daissıi nn eı i si lti şekmi ne khiaşki skeı nl ab isl gai 2. vh B e i u p t il t i g r ü . i rl i bk ii lşgi ni l ei nr , mbuevl iar tfi al ekna tai nmeavçel ay ra iyçai n dsaadyaa l ıöonlgaörar kü l eandilbşaeşkkialdemkeuşlrl ua ntıel mmaellıe dmı rı ş. Ho el arnk ebsi l, gki l ee rned i es ri i hş amkek vı ned ab ut nol palradna 3. dm B ü u a z k e k a l u t m m ra e t ll a a y r r a a a f p ı u t nı y d rm u a l n a m d a h e a s n k ı, e k b ı t n l a e a ğ n ıe s m c a s e h ı k i z p t t ir i b r . . i r vHeünklmi k lüen ei lgyi lei röv�eermerl iebki rAkBos�üur edcaihnad eggü nü deme gelmiştir. Ki şal emt iul m eb isl gi ni esyi söt neeml ilke rçi naibna gl aürvı ne nbliir aonl aör ank cael a nyl aa şr ıanmı n ab eglei rçl ei rniilpe bçiöl mzüems i öi çnienr i lseor ri nui nn t gin e e c d li e i ş r l . t e ir S y il o e m r b e u il s n iri iz a v. l e a nu lyagr uı nl aı nü mç absaı şgl ıekr eakl tmı nedka 3.1. İdari/Yönetsel Sorunlar t bKi ar imm ul enrui ny eçtoeğr sui zb pi r ei mr si nodnee l bvi leg i ei şğ li et i mm t ts B u ı i k r lg ı v n i e t iş ı y s l a e ı m i i l y e i p k t e a a r n r s ş ı o m ı n k l e a a l n r v m ş e ıy a k a m a dı d ı ş r r . t oırl.arı yokt rNui tl ueşl i lkal ir phearrsi ço nme lü ims tki hüdna dmeı ğöi lzdei rr. k k u t aBlitlıgnidaİşdleırm. Yöneticileri siyasi baskı t dBüilzgei yişyleömnebticiriilmerleerbi akğulrı duımr. larda orta t rKuulmruammsaışltgırü. venlik politikaları oluştut Umlaumsaışl tgırü. venlik politikası oluşturult Kn ea me du idcai sboi lri şuimml uç abli rı ş mm aa kl aarmı n ı ykookot ur dr .i • nKüazm uu ydga uul aymg ua l aanşaacma ak ssı nt aan ds oa rktul al ar mh ae t ym K ö a ı n ş m t e ı u r ti . d m a mb iol gdi neilni ksuarhuilpalmi ğ ai mveı ş tbı irl ,g ihnei nr yerde her çeşit bilgi bulunmaktadır. 3 t .2 T . e T k e n k o n l o i k j i S n i o n r u g n e l l a i ş r m e s i n e k o ş u t o l a tr ea dk i ur zv me aknal mı k ua l ba un nl aar ı adyaa kç euşyi tdl eunr amme ak t m K bi a la g m k il t e u a r d b in ı i r lg. t e i k y r ö a n r e la t n im m a m s o ı n d a e l y i o o l l m aç a m m a a k s ı tleaşvteirmbüetkütneldüiğr.ünün korunmasını güçt tSi mü rl ea trl eyag heilçi ş yean dt eakyneotl oe rj iiynec ei l iaşlkı ni na me ğai t G km is ü ai v k y t e l a e n d li oı k rl . d suı nk ıçr laa rgı emnoi şbl iel mc i ihşat izr .l a r ı n e t t Kn aukl l laanr dı caı lna ratzeakmn oi l oyjai nr ai nr l as an mğ l aa di sı ğtıe ok llea t r U min l i u ş d s t e i a r n . l vgaüzvgeençl imk et me kenkotleodj iisr lie rg. e l i ş m e tt AGRü v- Ge nEl j fkatael ikyneot lleorj ii çgoekr eyçel et er ri nsdi z d i r . ı:ı cut açıklar yeterince test edilememmeekvtedir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=