Yangın ve Güvenlik Dergisi 89. Sayı (Eylül 2005)

I YOL GÜVENLiĞi yan araçlar ise (minibüsler gibi) her yıl 300 can kaybıyla sonuçlanan kazalara karışmış görünüyorlar ancak bu araçlar sürücülerin araba kullanma süreleri, takograf veya sürücü belgesi gibi ciddi kısıtlamaların dışında kalıyorlar.6. Nakliye Araştırma Laboratuarı (NAL) tarafından yürütülen araştırmalar, şir ketlere ait araçları kullanan sürücülerin daha fazla kilometre yapmalarına izin verilmesine rağmen sıradan sürücülere oranla % 50 daha fazlakaza yaptı ğını gösteriyor. NAL tarafından yapılan diğer araştırmalar ise iş amaçlı olarak izin verilen kilometre hesabına göre % 80.daha fazla araç kullananların (bu sürücüler işe giderken araç kullanan sürücülerin % 23'ünü oluşturuyor) işe gitmek için araç kullanmayan sürücülere oranla % 53 oranında daha fazla kaza yaptığını göstermekte. 7. RoSPA'dan alınan veriler ise işe git mek için yılda 40,233 km yapıldığı takdirde oluşacak ölüm riskinin kömür madeninde veya inşaatta çalışmakla aynı olacağı belirtiliyor. 8. İşgücü Araştırmaları sonucu elde edi- IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 89 100 "İşle bağlantılı yol güvenliği önemli bir etkinliktir ve genel olarak ticari etkinliklerden ayrı tutulamaz" len veriler İngiltere'de bir işyerinde ça lışanlar ve kendi işinde çalışanların yılda 77,000 yolla ilgili kaza sonucu yaralanma yaşadığını göstermekte. 9. Sigorta verilerine bakıldığında her yıl şirket araçlarının % 20'si ile % 65'inin bir kazaya karıştığı anlaşılıyor. 2000 yılı boyunca İngiltere'de bir milyondan fazla filo aracının sigorta şirketlerine başvur duğu ve tazminat taleplerinin yaklaşık 2 milyar Sterline ulaştığı kaydediliyor. ingiltere'de her ticari aracın yılda ortalama bir kez kaza yaptığı biliniyor. 10.Pek çok kaza polis teşkilatı, sigorta şir ketleri, araç operatörlerinin kendi tuttukları istatistikler, nakliyecilik idaresi, sağlık ve güvenlik yetkili kurumu, hastaneler ve yerel yetkililerin arasında bir noktada nedeni bilinmeksizin "kayboluyor". Sonuç olarak kayda geçmeyen kazalar yüzünden sorunun gerçek boyutu sadece tahmin edilebiliyor. E-imza ile birlikte e-belge dolaşımı ger çekleştirebilecektir. Kamuda kağıtsız çalışma anlayışının gerçekleştirilmesi sağ lanabilecektir. Aslında e-imza ABD'de sırf bu amaçla projelendirilmiş sonradan yaygınlaştırılmıştır. Bununyanı sıra e-imza ticari ve finansal işlemler ile sigortacılık alanında ve vatandaşa sunulan hizmetler anlamında sosyal yaşamı önemli bo yutta etkileyeceği açıktır. Yapılan işlemler ve sunulan hizmetlere güven ve sistemin güvenirliği; güvenlik konusunu önümüzdeki dönem en önemli çalışma alanların dan birisi olacağını göstermektedir. 78 Aralık 2000 tarihinde Nice zirvesinde onaylanan Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesi giriş bölümünde; Madde 8. - Kişisel bilgilerin korunması 1. Herkes, kendisine ilişkin kişisel bilgi lerin korunmasını isteme hakkına sahiptir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=