AKLINIZDA BULUNSUN 1 Acil Durum Planlamasında Dört Adım - 1 Bir kurumun, her türlü unsurunun olası bir tehlikeyi yaşamasını engellemek ya da engellenemeyen tehlikeleri zarar görmeden veya en az zararla bertaraf etmesi amacıyla hazırlanan kurumsal acil durum planı, her işletmenin kendi özellikleri doğrultusunda oluşturulmalıdır. Arama Kurtarma Derneği (AKUT) Acil Durum Yönetimi Birim Başkanı Dündar Şahin 11Başka bir kurum için hazırlanmış olan acil durum planlarını kendi kurumunuza entegre ederken, lütfen kurumunuzun gerçeklerini göz önünde bulundurun 11 uyarısında bulunuyor ve şöyle devam ediyor: 11 Planlamanızın ortaya çıkaracağı olumsuz bir gelişme, yeni Türk Ceza Kanunu ve Tazminat hakkı bakımından, planı hazırlayan, kontrol eden, onaylayan ve yürürlüğe koyan mercileri müteselsil anlamda sorumlu kılacaktır." Mehmet Bilgitekin tarafından hazırlanan bu derlemede Kurumsal Acil Durum Planı oluşturmanın dört adımından ilk ikisini 11Planlama Takımı Oluşturmak11 ve "Tehlikelerin ve Olanakların Analizi11 adımlarını okuyabileceksiniz. Kurumsal Acil Durum Planı Can kaybı, yaralanma, yapısal ve yapısal olmayan fiziksel hasarlar, çevresel zararlar ile kurumun faaliyetlerini kısıtlayan, halkla ilişkilerini bozan ve kurumun kapanmasına neden olabilecek beklenmedik, planlanmadık her türlü olay / tehlike acil durum oluşturmaktadır. Tecrübeler; tehlike karşısında bir plana bağlı olarak müdahalede bulunan kurumların, herhangi bir planlaması bulunmayan kurumlara kıyasla daha az zarar gördüğünü göstermiştir. Bu kapsamda bir kurumun her türlü unsurunun olası bir tehlikeyi yaşamasını engellemek ya da engellenemeyen tehlikeleri zarar görmeden veya en az zararla bertşraf etmesi amacıyla hazırlanan yazılı plana kurumsal acil durum planı denir. Bir kurumun acil durum planı esnek ve dinamik olmalı, yaşanan olayın her aşaması için ayrıca düzenlenmelidir ve her olası "tehlike" başlığı için, ihtiyaca cevap veren ayrı plan düzenlenmelidir. Acil durum planlamalarını dört adımda toplamak mümkündür: 1. Adım - Planlama Takımı Oluşturmak 2. Adım -Tehlikelerin ve Olanakların Analizi 3. Adım - Planın Geliştirilmesi 4. Adım -Planın Uygulanması 1. Planlama Takımı Oluşturun Öncelikle acil durum planını ortaya çıkarmaktan sorumlu bir kişi ya da bir grup görevlendirilmelidir. Bu görevlendirme için aşağıdaki hususlar göz önüne alınabilir: Takımı Şekillendirmek: Planlama takımının büyüklüğü tesisin işleyişine, faaliyetlerine, ihtiyaçlarına ve kaynaklarına bağlı olarak değişecektir. Genellikle bir grup insanı görevlendirmek en iyi yoldur çünkü; a. Süreçte daha fazla insanın konuyla ilgilenmesini sağlar. Grup içindeki ve dışındaki kişilerin katılım vermesini cesaretlendirir. b. Katılanların ortaya koyabilecekleri, verebilecekleri enerji ve vakti arttırır. c. Planlama sürecinin önemini ve görülebilirliğini arttırır. d. Konulara daha geniş bir görüş açısıyla yaklaşımı sağlar. Aktif üyenin kim olabileceğini ve danışman kapasitesi ile kimin çalışabileceğini saptamalısınız. Çoğu kez işin büyük bir kısmını bir ya da iki kişi yapacaktır. En azından, tüm fonksiyonel alanlardan bilgi ve veri sağlayabileceksiniz: Üst yönetim, orta yönetim, işçi, insan kaynakları, mühendislik ve bakım, iş ve işçi güvenliği, sağlık ve çevre, halkla ilişkiler, güvenlik, AKUT, (Arama Kurtarma Derneği) toplumsal ilişkiler, satış ve pazarlama, yasal temsilci, finans ve satın alma. üst yönetim tarafından yazılı görevlendirilen katılımcılarla çalışmaya özen göstermelisiniz. Görev tanımlarının olması keza bu görevlendirmeyi kuvvetlendirecektir. Otoriteyi Kurmak: Yönetimin taahhüdünü göstermek ve planı oluşturmak için gereken adımları atmaları için planlama grubuna yetki ve sorumluluk vererek işbirliği ve destek atmosferinin oluşmasına yardım YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 92� S5
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=