Yangın ve Güvenlik Dergisi 94. Sayı (Nisan 2006)

Bııgiiıı Fraıısa'da 180 şubesi olaıı Carrefoıır'ıııı; spriııkler sisteııılerill(/eki koro;.yo111ın tespiti ve öııleıımesi koıııısııııdaki deııeyimi ııeredeyse 40yıl öııcesiııe ıızmııyor, çiiııkii şirketin spriııkler doııaııııııı olaıı ilk mağazası 1967'de açılmıştı. SFPE 'ııiıı (Society ofFire Protectioıı Eııgiııeers / Yaııgıııdaıı Kom11ıııa Mii/ıe,ulisleri Derneği) diizeıılediği eğitim giiııleriııde de Carrefoıır'daki bıı ııygıılama örnek olarak iııcelemli ve Carrefoıır Yaııgııı Öııleıııe Sorııııılıısıı Fmııck Clıartoıı, 15 Carrefoıır şııbesi iizeriııe yaptığı detaylı bir iııceleıııe soııııcııııda geııiş alanlarda kıılla111laıı spriııkler sistemiııde olıışaıı korozyoıı ve tıkcııııııa sorıııııı ele alarak açıklaııuılarda bıılımdıı. _______ ____ Face Aıı Risqııe, Şııbat 2006 UYGULAMA! Carrefour, Sprinkler Sistemini Nasıl Koruyor? mT üumt l a ksap br ionrkul earğ ısnidsat etmı k al enrmi nadyel a gkuanrşuı lna şbı l iı rr.i nSdoe çr uonkuöt ne es pmi tl i ed ti rmçeüknvkeü syoar un ng uı nn sbıor aysu ıtnudnau ög lüçvmeenk lik buna bağlıdır. Sr apt rı ri .n kBl ue nr laağr dl aarnı , by iı rl l iakr ogreoçztyi koçne, di ki ği tei pr i sdoer ut ınk ay an ­ mi k iandcı irs. i nBi nu si koi nsuocruudn u br . i r Kb ior irnoez yboanğ çl ı doı kr . bBai rsi ni t cbi si ri kkiamt ıyl aaşsma larseı .a Kk sai ynoanl l ad ruırn: çKeapl sei yr iunmd e btiak a r b o n a t ı n rt dr eeabk isr ii yk eo nn kbai rl çs ioyku mf a, rkkol ı r oezt yk oe nn ai n n beidr eanra a o r d l ua h r a . bl B i u n u ­ ltu nBmöalgseıdseon nbcöulgnedyae odel uğşişuer :n suyun sertlik deret c Ç öe n e c s li e ğ i in Ckaar lri teefsoiuvr 'ea kyael ırnl el ı ğş tı .i r(iYl eank laağş,ı k o3n0 ss ee nn ee öd an cdeı r . kBuur unluann ssei sbteebmi ekguöl l ar en ı ldaanhçaeilyi ği i nd udrau mh a t dk S a u pl r r it m in e k a li l k e o r ylm a s a i s ds t a e ıy m kla o in r a i o n ç z b ı y k a o la k n n ı m ta e ı b m . il ( i i B z r. l o ) e ş rinden sökülmüş borular, havay m la a elt t m k e m a iç k a in , s d y eo e t l ­ t t S i ğ ı c i n a d k e l ı k o ta k k s i i t ö l e n n e e m b l i l i iy d o e r ğ .) i ş i k l i k l e r korozyonu ­ ve tartarlanmayı hızlandırabiliyor. Cd uağrur enfuo un ra sbıul aanşl ı my oar l?a rBdi az n, bhoar unl ga ri sai nzdaer a ro vl uenr ­ s mF o a e n k d l a a e t , n b t ıa k k ş a a k n l a ı m n l y a ığ ö yı n ı t e ö e n l m ç d ü l o e y s r o k dr o u e p z v i . y a l K e r. o t B r e o i s r z p y b it o ö e n lü d u m iy u ü ol n t ru r a % z. Dn=29mm k1 a0'munaugnedraenkefaczelkatsirı. tıkanırsa hidrodinamik yısSüprrei nkkl il ekrol enrt rçoal beudki l me sekl ii dr l ier lre rv. eTbeust needdi leennl e5 d0 e0 ss pı crai nkkl lıeğrı bvaeşr ml ı ğeı yaer ab si l iırn. dBa usnaudnel ac ebbi ri rl ii ktbee kkl ae nn ae nl c lB a e a r l z m d ı a e b l s e ö o r lg d ru e e n l e ç çr o i ı n k k a k f r o a a o r b k r il d l i ı r i . n s A a o s ğ n y u üo ç z n la e u r r i ç n e o d ld e k e i y y a e i, p d bı i l l a a e n z b ı i i l l a n ir ­. e erı d s n k i ı l n m ile k e r i s k o i ö l g m t e ü a r ek d k u z e r o n u r m u n n o d d k a a t a o ; o la e lm b n a il t i d ı r k . ı ğ a B ı l d ı u o ı r r a . l a dnal a dr ı i nk keant Korozyon/a mücadelede Carrefoııı; iiç la-ileri göz önünde bulıındıınıyor: t Boru ka/ı11/ığıııda % 0-20 arasında kalınlık kaybı sorun teşkil etmez. t Boru kalınlığında % 20-30 arasıııda ka/ın/ı.k kaybı, inceleme başlatma aynca sorunun gelişip gelişmediğini sürekli kontrol etme aşaıııcısıdıı: t % 30'un üzerinde kalınlık kaybı. korozyona uğramış parçanı11 değiştirilmesini gerektiriı: (Korozyonun yeri ö11ceki aşamada tam olarak tespit edi/ıniştiı). t yK ir o o il n r m o u e z ç y s ö o i z n d m l e a e mk k a m ü r m ş üı m k la ü k ş n ü ıl . n d A ı o ğ y l ı a n rı b d ci a a li r . b a F o s a i r t u l k e l a a t d r ı b e n u k d u o e y r ğ o g i z ş u lkaamd aa rn tı na hdrei pzkaavraonl taacj aı ğv aı nr dı tı ra hç mü ni nk üe zd ae mm ae zn sı ni n ni ze­ . Dn=48,3mm Dn=33,7 mm YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 941 155

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=