Yangın ve Güvenlik Dergisi 94. Sayı (Nisan 2006)

18 IGÜNCEL • BIGES, iSAF 2006 Fuarı1nı ve Sektörün Durumunu Değerlendirdi "Sektör adına herkes tarafından bilinen ama bir türlü dile getirilmeyen bazı saptamalarımız var" diyen Bilgisayar Güvenlik Sistemleri Elektrik ve Elektronik San. Tic. Ltd. Şti. BİGES Kurumsal Pazarlama Direktörü Utkan Türkmen; iSAF Fuarı'nı artı ve eksi yönleriyle değerlendiriyor ve güvenlik sektörünün gelişimine yönelik olarak da sektörle ilgili özeleştirilerini aktarıyor. Fuarların Sektöre Katkı Sağladığı ru vererek satış yapan firmalar sektöre gerçekleştirdiği düşünüldüğünde du- Doğru Ama. . . ihtiyacı olan itibarı kazandıracaktır. Satış rumun ciddiyeti daha iyi anlaşılabilir. EliSAF 2006 ve benzeri fuarların sektöre öncesi ve sonrası destek verebilen, ga- bette teknoloji çöplükleri sadece bizim katkı sağlayacağı fikri çok doğru ama rantili, kaliteli ürün satan, kısaca ürünü- ülkemizin sorunu değil, bu teknoloji kulkatılımcı firmaların vizyonu ve misyonu- nün arkasında duran firmalarla sektörde lanan her ülkenin sorunu. nun da gelişimde büyük rolü var. Fuar gelişiminin ve şu anki rekabet ortamında alanlarının da artık dünyada olduğu gibi eşitliğin sağlanacağını düşünüyoruz. Ancak bizim gibi gelişmekte olan bir ülteknolojik gelişmelerin sunulduğu, katı lımcıların, birbirleriyle ve profesyonel zi yaretçilerle bilgi alışverişi yaptığı, karşılıklı çözümlerin konuşulduğu, son kul lanıcının doğru bilgilerle donatıldığı bir toplantı alanı, bir festival olduğu ya da olması gerektiği anlaşılmalıdır. Ancak fuarlara bu perspektiften bakabilirsek gerçek anlamda sektöre! paylaşım ve gelişim mümkün olur. "En Ucuz Ürünler Burada!" Yaklaşımı iSAF Fuarı'nda da gözlemlediğimiz gibi; bazı firmaların "En ucuz ürünler burada!" diyerek, koliden satış yapması, son kul lanıcıyı kalitesiz ürünlere yönlendirmesi, özendirmesi belki firma için günü kur tarmakta ama yarınını da yok etmektedir. Sektör olarak gelişme sürecindeyiz. Bu dönemde, müşterilerinin ihtiyaçlakede kalitesiz, bilinçsiz bir teknoloji kul Teknoloji Çöplüğü Olma Tehlikesi lanımının özendirilmesi; önümüzdeki yıl Hepimizin kabul ettiği gibi Türkiye, tek- larda Türkiye'yi bir "elektronik atık cen noloji üretemeyen bir ülke. Son yıllarda neti!" yapmasının yanında zaten kıt olan özellikle otomotiv ve beyaz eşya sektö- döviz kaynaklarımızın da heba edilme ründeki gelişmeler umut verici olsa bile sine yol açacaktır. henüz bu yargıyı değiştirebilecek ölçüde deği l. Eğitim Şart! Fuarda gözlemlediğimiz ve profesyonel zi Buna rağmen, Türkiye çok iyi bir tüketici. yaretçiler tarafından da dile getirilen bir Ne yazık ki toptancı firmaların birçoğu- diğer durum ise; ithalatçı, dağıtıcı veya nun, ürünlerini seçerken testlerden ve incelemelerden yeteri kadar geçirmediğini, dolayısıyla bir an önce pazara ürün çıkarmaktan başka bir kaygısının olmadığını gözleml iyoruz. Bu da, ihtiyacı karşılayamayan, modası geçmiş ya da teknolojisi eski bir Türkiye pazarı oluş turmakta dolayısıyla ülkemizi "teknoloji çöplüğü" olma tehlikesi ile karşı karşıya getirmektedir. satıcı firmaların sektöre! eğitime yeterince destek veremediğidir. AR-GE çalışmaları ve şirket içi eğitimler çoğu firmada yetersiz ya da hiç olmadığından böyle bir durumla karşı karşıya kalmaktayız. Bazı firmalarda, müşteri temsilcisinin ya da teknik ekibin bile kendi sattığı ürün hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı na tanık oluyor ve duyuyoruz. Bu da sek törün gelişimini yavaşlatmakta ve son rına göre doğru projelere imza atabilen, Bu tip ürünlerin ortalama ömrünün 1-2 yıl kullanıcıda, bilgi olarak yetersiz satıcıya kaliteli dolayısıyla uzun ömürlü ürünleri civarında olduğu ve sektörde büyük bir karşı, bir güvensizlik ortamı yaratmak- tercih eden, ürünlerinin özelliklerini doğ- kesimin bu ürün grubundan satışlarını tadır. ■ YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 94

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=