Yangın ve Güvenlik Dergisi 95. Sayı (Mayıs-Haziran 2006)

130 IYANGIN Bir itfaiyeci yangın ki myasının yanında, Fizik, Kimya, Mate matik ve inşaat bil gileri ile de donatılmalıdır. Zira yangın sahasında birçok bi linmeyenle, sürprizle karşılaşmaları ola sıdır. Bu nedenle itfaiyecinin fiziksel ve gerekse zihinsel olarak aktif ol masının yanında eğitimli, disiplinli, yeterli, cesaret li, bilgili, tecrübeli ol ması gerekir. İtfaiyecilik en fazla fiziksel güç gerektiren en tehlikeli mesleklerden biridir. İtfaiyeci ruhen ve bedenen güçlü ol mak zorun dadır. Kurtarma, mer divenleri yerleştirme, hortum açma ve ta şı ma, zorla giriş yap ma, koşma, tırman ma için dayanıklılık gerekir. Çalışma koşullarına bu perspek tiften bakıldığında, itfaiyeci ölümlerinde öncelikli nedenin kalp krizi sonucu mey dana geldiği açıkça görülür ve anlaşılır. O nedenle itfaiyecilerin programları da hilinde spor aktiviteleri, ön planda yer al malıdır. Kapalı ve açık spor alanları olma lıdır. Bazı itfaiye kuruluşlarında bir voley bol sahası dahi yoktur. Ülkemizdeki itfai yecilerin çoğunluğu bunun için kilo probgerekir. Ayrıca, çoğu zor olan bu işlerin, lemi yaşamaktadır, bunun bir nedeni de duman ve aşırı gazlarla dolu aşırı sıcak, kötü beslenmedir. soğuk ya da nemli ortamlarda yapılması Uluslararası İtfaiye Eğitim Birliği İtfaiyecinin performansına etki eden fak törlerden bir tanesi de sigaradır. İtfaiyeci lerin, ortalama bir vatandaşa kıyasla, ak ciğer hastalıklarına dayalı rahatsızlıklara daha çok yakalandıkları görül mektedir. İtfaiyeci sigarayla bağlantılı olarak karbon monoksit etkisi altında kaldığında, kan daki karbon monosit seviyesi artacak ve oksijen miktarı azalacaktır. Bu da itfaiye cide komplikasyonlara yol açar. Bundan dolayı, dünyada birçok itfaiye kuruluşu; kapalı yerde ve görev başında sigara içme yasağı uygulamakta, hatta işte ve istirahat halinde de sigara içmeyecek lerini teyit eden kapsamlı politikalar ve de ğişiklikler yapmaktadırlar. Sonuç Çağımızda itfaiyeci; öğreten, eğiten, de netleyen ve alınan tüm önlemlere rağmen çıkabilecek her türlü riske/yangına zama nında ve doğru şekilde müdahale eden insanlar topluluğu olarak yetiştiril meli ve eğitilmelidir. Bunun en doğru biçide ya pılabil mesi için her itfaiye kuruluşunun belirli bir programı izlemesi, sorunun değil çözümün bir parçası olması, özverili bir çalışma temposu içinde hareket etmesi bir zorunluluk ve gerekliliktir. Aksi takdir de, daha bir çok ölümcül kaza ve olayın yaşanabileceği unutulmamalıdır! Ülkemizde her itfaiye kuruluşunun bir eğitim programının yanında, "Ulusal İtfaiye Eğiti m Programı" ol ması ülke çapında genel bir standardı ve uygulamayı sağlayacaktır. Bunun en iyi örneği; IFSTA (Uluslararası İtfaiye Eğitim Birliği)'dır. Uluslararası İtfaiye Eğitim Birliği (IFSTA) "eğitim yoluyla itfaiyecilik tekniklerinin ve güvenliğin kalitesini artırmaya kendini adamış itfaiye personelinin oluşturduğu kar amacı olmayan bir eğitim birliği" olarak Kası m 1934'te kuruldu. IFSTA'nın görevi; eğitim malzemelerini bası m için onaylamak, basıl mak üzere eğiti m malzemelerini hazırlamak, kendisine gelen taslakların hatalarını kontrol etmek, yeni teknikler getirmek ve eski yöntemleri ortadan kaldırmaktır. Bu İtfaiye Eğitim Birliği'nde çalışan üyelerin hiçbirine ödeme yapılmaz ve masrafları karşılanmaz. Bu komitede olmak itfaiyeciler topluluğunda prestij sağlar ve komite üyeleri kendi alanlarında kabul görmüş liderlerdir. Bu paralelde Türkiye İtfaiyeciler Birliği kuruldu. Ancak bu birlik, şu an yapılanma aşamasında. Peki ama "Türkiye İtfaiyeciler Eğitim Birliği" adı altında kar amacı gütmeyen bir eğitim birliği neden kurulmasın? ■ YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 95

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=