!UYGULAMA Yangın ve izinsiz gi riş tespiti sistemi, Alman pazarına özel üretilmiş 3 terminalli bir risk kontrol sistemi, birçok kavşağa sahip 38 kontrol istasyonu, 12 bin 373 yangın dedektörü ve bin 612 izinsiz giriş dedektöründen oluşuyor. En son kurulan Terminal 3, kritik noktalarda iki katına çıkarılan yangın dedektörleri ve fıskiyelerle tamamen korunuyor. Sadece Terminal 3'te bile yaklaşık 3 bin duman dedektörü, 80 ısı sensörü ve 160 manuel sigorta bulunuyor. Herhangi bir tespit, merkezi alarmı ve kontrol istasyonlarına olay ya da teknik durumun türüne göre dağıtılan eylemleri içeren otomatik süreci tetikliyor. Yüksek bir ulaşılabi lirlik düzeyi her zaman ön planda tutuluyor. Bütün yangın dedektörleri elektronik planlar üzerinde bölge bölge tanımlanıyor, böylece dedektörlerin yeri hızlı bir şekilde tespit edilebiliyor. Lobide bu planlar, bir dış kapıya yakın bir yerde bulunan, kolayca ulaşılabilen bir teknik odaya diğer acil durum gereçleriyle birlikte yerleştirilmiş durumda. Bu teknik oda itfaiyecilere ayrıl mıştır ve görsel kontrol ve müdahaleye olanak tanımasının yanı sıra, anons sistemine de ulaşılmasını da sağlıyor. Stuttgart Havaalanı yangın koruma konusunda uzun süredir Siemens'le ça lışıyor ve birçok cihaz jenerasyonu beraber sorunsuzca çal ışıyor. Stuttgart Havaalanında Entegre Güvenlik Sistemleri Erişim kontrol sistemi Siport kapsam ına dayanmaktad ı r. Yüksek bir erişilebilirlik sağlamak için 2 ek sunucu içermektedir IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 97 • 124 ve kullanılmaya devam ederken, erişi lebilirliğinde herhangi bir kısıtlama olmaksızın modeli yükseltilmiştir. 9 lokal görüntü karşılaştı rma sistemi, 7 işaret verme istasyonu ve yaklaşık 800 işaret okuyucu içermektedir. Çalışan girişlerinde en son görüntü karş ılaştırma sistemleri kullanılmakta ve veri taban ıyla yapılan karşılaştırmalarla yüzler anında teyit edilmektedir. Bu, güvenlik görevlileri nin yaptığı görsel kontrolleri tamamlamaktadır. Havaalanındaki özel teknik bölümler ve idari binalar, hepsi DVR'lara bağlı olan 600 adet sabit, analog kamerayla gözetlenmektedir. Gözetleme sistemi merkezidir ve erişim kontrol sistemine ara yüz ile bağlıd ı r. Herhangi bir olay, söz konusu bölgeyi gören 3 ya da 4 kameranın olaydan doksan saniye öncesini kapsayan yedeklenmiş verileri tetikliyor. Bölge çevresini izleyen kameralar bir otomatik hareket tespit sistemini içeriyor. Yolcu bölgelerinde 200 ila 300 arası kamera kullanılıyor ve bunlar hükümete ait polis merkezleri tarafından yönetiliyor. 100 bin ölçüm noktasından (1973'teki sayıları 100 olan bu noktaların sayısının 201 0'da 21 O bina çıkartı l ması planlanıyor) gelen verileri 15 Li nux-bazlı alan bilgisayarıyla işleyen devasa bina ve enerji idare sisteminde 800 yangın söndürücü bir LON ağı üzerinde birbirine bağlanmıştır. Stuttgart Havaalanındaki kurulumlar dünyadaki en büyük Siclimat X sistemlerinden biridir. Ayrıca, kendi video gözetleme ağına sahip olan ve alarm ve olay mesaj larını en uygun mühendislerin PDA'larına aktarabilen bagaj taşıma ve teslim sistemiyle de bağlantı içersindedir. Bina içi telekomünikasyon sistemi 7 nod ve 3 alışveriş geçiş yoluna dayanıyor ve 227'si faks makinesi olan 3 bin 750 uzantıyı ve alarm teyidi ve sesli cevapla birlikte mesajların kablosuz olarak aktarılma sı için 100 telsiz üssünü yönetiyor. Sistemlerin Ağ İle Birbirine Bağlanması Havaalanlarınd aki güvenlik ihtiyaçlar ı 1996 Düsseldorf Havaalanı yangını ve 11 Eylül'den sonra hızla arttı. Örneğin, yasal güvenlik şartları ndan ötürü, Stuttgart'taki erişim kontrol sistemi yer-hava sınırının yasadışı şekilde geçilmesini engellemek için doğrudan doğruya video gözetim sistemine bağlıdır. Ve izinsiz
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=