GÜNCEL i ortaya çıktı. Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül ise yaptığı açıklamada, firmanın arazide bulunan binayı yıkım için izin istediğini belirterek, "Zemin etüdü için belediyeden izin alınması zorunluluktur. Bu izinsiz bir faaliyettir. Tespitler tamamland ığında Belediye Encümeni tarafından İmar Kanunu'nun 42. maddesi uyarınca mülk sahiplerine para cezası kesilecektir" denildi. Volga şirketi , sondaj çalışmasında sorumluluğun Geos Şirketi'ne ait olduğunu söyledi. Sondajı yapan Geos firması yetkilileri, zemin etüdü yapmak için ruhsata gerek olmadığını savundu. Hasarlar... Kaza sonucu tünelin tavanında yaklaşık 1Osantimetre çapında bir delik oluştu, çelik borular ve metronun siperliği rayların üzerine düştü. Kaza nedeniyle seferler 1.5 saat süreyle tek yoldan gecikmeli olarak yapılabildi. Seferlerin gecikmeli olarak yapılması sırasında Levent istasyonunda çok sayıda yolcu birikti. Gidecekleri yere geciken yolcular ile metro özel güvenlik elemanları arasında zaman zaman tartışmalar yaşandı. Metroda açılan delik, bir ekip tarafından beton enjekte edilerek kapanacak. Daha sonra deliğin açıldığı bölgeden de betonlanarak sağlamlaştırılacak. Tüneldeki hasar metronun çal ı şmadığı saatlerde onarı lacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Selamet ise metronun tavanını delen zemin etüd deliğinden sarkıtılan çelik borunun, 2 trenin 3 vagonuna 100 bin Avro' luk zarar verdiğini açıkladı. Aracın hızının yavaş olması sayesinde, büyük bir faciadan dönüldü ve kazada yaralanan olmadı. Yüksek gerilim hattı (750 VDC) olan metro tünelinde demir çubuğun hatlara değmemesi veya tekerleklerin altına girmemesinin büyük bir şans olduğunu dile getiren yetkililer, "Borular iki dakika önce düşse dünyanın en önemli facialarından biri yaşanırdı" dedi.■ YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 97 1 35 z o V") <C >l,? - ...J - ...J ~ >l,? <;( ca <C V"),ı - C -
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=