Yangın ve Güvenlik Dergisi 98. Sayı (Ekim 2006)

IAKLINIZDA BULUNSUN Personelinizin oturum açınasmdan korkuyorsanız, Sıınbelt Soflware'den IanMasters'ın tavsiyelerine kulak verin.- _ ______ Risk UK Nisan 2006 IYANGIN ve GÜVENLiK SAYI 98 148 Online Kullanıcılarınızı Eğitiri ! Birçoğumuz yaklaşık 1994 yılında yoğun bir şekilde İnternet'le haşır neşir olmaya başladık ve virüsler, kullanıcının bilgisi dışında veri toplayan programlar ya da herhangi bir davetsiz misafir ile ilgili hiçbir kaygımız yoktu. Tamamen eşsiz bir evrende web siteleri yaparak hepimizin düşündüğü tek şey iletişim, bilgi a lı şverişi ve insanlara ürünler ve hizmetler sunan siteler yaratmaktı. Çevrimiçi (online) ticaret bir rüyaydı, fakat biz umutlarımızla azimliydik. Her birimiz girişimci olmak ve "dotcom" dalgasında hüküm sürmek isteyerek kendi web sitelerimizi kurmaya başladık. Çevrimiçi iş kurmaya ya da kendi işimizi daha geniş alanda ulaşılabilir kılmak için İnternet'i kullanmaya çalışıyorduk. insanlar sitelerimizi ziyaret etti ve birçoğumuz bu ilk yıllarda bu gel işmeyle övündük. Her gün binlerce kişiye ulaşmamızı sağlayacak bir araç bulmuştuk. Bu sadece para kazanmakla ilgili değil, ulaşmak, bağlanmak ve iletişim kurmakla ilgiliydi. Şartlar herkes için eşitti ve "ticarete atılmak" için tüm yapmanız gereken bir alan adı ve bir siteydi. Ticaret mekanizmaları henüz gelişmekte olsa da, yakın zamanda herkesin İnternet'te iş yapabileceği ve birden bire zaten yapılmakta olduğu keşfedild i. Sonuçta etraf birden web tasarımcıları ve mimarları gibi unvanlarla doldu. isminizin arkasına İnternet ya da World Wide Web koyduğunuzda işe girmiş oluyordunuz. İnternet her şeyin olabildiği ve sıklıkla da yapıldığı 'Vahşi Batı' gibiydi. Herkes ya da her şeye ulaşmak için tek yapılması gereken çevrimiçi olmaktı. Ancak sistemde, özellikle de Windows'ta zayıflıklar vardı. Her tür davetsiz misafirlik büyük bir iş haline geldi ve tıpkı şehirde ziyaret etmeye korktuğunuz bölgeler gibi, insanlar da çevrimiçi olmaya korkmaya başladılar ve hala korkuyorlar. Ancak gerçekleri de göz önünde bulundurmak zorundayız. Gerektiği gibi korunan bir bilgisayar ve tanımadığı bir kişiden gelen çal ı ştırılabilir bir dosyayı açmak ya da içeriğini tam olarak bilmediği bir yazılımı bilgisayarına yüklemek gibi aptalca hareketlerde bulunmayan bir kullanıcıyla oldukça güvenli şekilde çevrimiçi olunabilir. Yine de çevrimiçi deneyiminizi daha güvenli hale getirmek ve kimlik ve kişisel bilgilerinizi potansiyel dolandırıcılardan korumak için daha tetikte ve inisiyatifi elinde tutan bir yaklaşım içinde olabilirsiniz. Korunmak ve savunmanızı güçlendirmek için çok sayıda muteber web sitesinde bulunan bedava ürünlerden yararlanabilirsiniz. Unutmayın ki bu ürünler genellikle teknik destek sağlamaz ve bu nedenle sorun ları çözmek için kullanıcı forumlarına bağlı kalmalısınız. Veya bilgisayarınızı ve kişisel bilgilerinizi korumak için uygun bir ürün de satın alabil irsiniz. Halihazırda çok sayıda güvenlik duvarı, anti-virüs ve anti-spyware çözümü mevcuttur ve çoğunun kurulumu ve yönetimi oldukça kolaydır. Sorun yalnızca ev kullanıcıları için geçerliymiş gibi gözükse de, benzer sorunlarla iş ağınızda da karşılaşırsınız ve çok kişi ellerindekilerin yeterli olduğunu varsayar fakat büyük olasılıkla durum böyle değildir. İlk olarak kullanıcılarınızı eğitmek, mevcut tehditleri ve bunların işi ve kendi kişisel bilgilerini nasıl etkileyebileceğini, hassas davranarak kendilerini ve işi nasıl koruyabileceklerini anlamalarını sağlamanız gereklidir. Aynı zamanda yeni personelin önyargılar ya da beklentilerle geleceğini düşünerek, iş kapsamında nelerin kabul edilebilir olduğunu anladıklarından emin olma lı sın ız. Sonra hangi seviyede korumaya sahip olduğunuzu, karşılaşılabilecek tehlikeleri gözden geçirmeli ve bu risklere karşı durmayı sağlayacak uygun çözümleri uygulamalısınız. Müşteri çözümlerinde olduğu gibi, iş ağları için de merkezi yönetim ve rapor imkanı sunan, daha kullanılabilir olan iyi hazırlanmış çok sayıda çözüm mevcuttur. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=