!PERAKENDE GÜVENLiĞi-UYGULAMA RFID (Radio Freqııeııcy ldeııtificatioıı - Radyo Frekansı ile Tamııılama) teknolojisi, perakende sektöriiııiiıı karşı karşıya bıılımdıığıı birçok sorııııa çöziim bulacak gibi göriiııiiyor. Daha çok hırsızlıkla mücadele eden perakeııdecileri, RFID 'niıı potansiyeliııi erkeıı keşfederek Kasım 2004'teıı beri bu teknolojiyi ticaret ve perakeııde tedarik zincirine aşama aşama aktaraıı Metro Grup'uıı bıı konudaki çalışma ve ııygıılamaları yakıııdan ilgileııdiriyor. ____ _ -----Eııro Secıırity Şubat 2006 IYANGIN ve GÜVENLiK SAYI 99 138 Ticaret ve Perakendecilikte •• RFID1nin Onü Açılıyor Geliştirilmiş Etkinlik-Daha Fazla Hizmet Almanya'da ilk perakendeci şirket grubunun yaptığı gibi Metro Grup da Kasım 2004'te RFID'yi tüm tedarik zincirine etap etap sokmaya başladı. Burada amaç, lojistik ve ambar yönetimindeki süreçlerin etkili kılınmasıd ır. Teknolojiyi uygulamak için lojistik birimleri (paletler, koliler ve askıdaki malların sevkiyatı) elektromanyetik taşıyıcılarla birleştirilmiştir. 2006 yılı boyunca perakende birimleri (kartonlar ve alt kartonlar) de bu akıllı çiplerle donatı lacaktır. Tüketici ürünleri endüstrisinden birçok ortak, RFID'nin Metro Grup bünyesinde kullan ılmaya başlanmasına katılmaktadır. Bunlar arasında Procter & Gamble, Henkel, Johnson & Johnson ve Esprit gibi uluslararası tüketici ürünleri şirketleri bulunmaktadır. IBM ve Procter & Gamble işbirliğiyle yürütülen bir çal ışma teknolojinin muazzam potansiyelini göstermiştir. Bu çalışmaya göre, RFID ve Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data lnterchangel)'nin kullanımı, Almanya'da Metro Cash & Carry satış bölümleri, Real ve Metro Grup dağıtım ambarlarında her yı l toplam 8.5 milyon potansiyel tasarruf anlamına gelmektedir. Üstelik bu sonuç, süreçteki toplam onbir aşamadan yalnızca iki tanesinin incelenip sayısal verilere dönüştürülmesinden elde edilmiştir. Geliştirme Platformu: RFID Yenilik Merkezi Almanya Dusseldorf yakınındaki Neuss'ta bulunan Metro Grup RFID Yenilik Merkezi, ticaret ve perakendecilikte Radyo Frekansı ile Tanımlama uygulamalarıyla ilgili bilgi edinme ve gelişti rme platformu olarak çal ışmaların ı sürdürüyor. Bu tesiste, tüketici ürünleri endüstrisinden ortaklar, 40'tan fazla sistem üzerinde RFID'nin kullanımını gerçekçi şartlarda test edebilmektedir. Buradaki odak noktası, siparişin li ştirdiğ i ni de kanıtlamaktadır. örneğin sistemlerden biri, otomatik olarak bir alışveriş listesi oluşturan ve talep üzerine bunu internet aracı l ığ ıyla süpermarkete ileten bir akıll ı buzdo- . labı içermektedir. Müşteriler daha sonra mağazadaki kendi kişisel alışveriş bölümlerinden listelerini alabilmektedir. RFID teknolojisinin faydalarını , uzun vadede işe katılan tüm şahıslar için kullanışl ı hale getirmek üzere, dünya çapında değişmeyen, uluslararası standartlar zorunludur. Çünkü bu teknolojiye para yatıran yalnız Metro Grup değil, aynı zamanda Wal-Mart, Tesco ve Albertsons gibi diğer uluslararası ticaret ve perakendeci şirketlerdi r. Standartlar, RFID'nin tüketici ürünleri, ticaret ve perakende endüstrilerinde kullanı lması için kurulan uluslararası komisyon EPCglobal tarafından tanımlanmaktadır. Almanya' da, EPCglobal GS1 Almanya tarafından temsil edilmektedir. Ticaret ve endüstriden diğer şirketlerle birlikte Metro Grup da dünya çapında geçerli standartlar olarak EPCglobal Elektronik Ürün Kodu'nu kabul ettiğini açıklamıştır. Bu enstitünün bir üyesi olarak Metro Grup, kendi isteğ iyle hazırlanması ve ambar yönetimi alanlarındadır. komisyon tarafından geliştirilen veri koruma talimatlarına uymayı üstlenmiştir. Ve Metro Buna ek olarak, Metro Grup RFID Yenilik Mer- Grup bu girişim bağlamında bir de-aktivatör kezi, RFID'nin al ışveriş deneyimini nasıl ge- geliştirerek dünyada bunu gerçekleştiren ilk
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=