Yangın ve Güvenlik Dergisi 99. Sayı (Kasım-Aralık 2006)

DOSYA-YÖNETMELiK 1 yük beklentisi de 657 sayılı Kanunda yer almış diğer hizmet sınıfları gibi İtfaiye hizmetlerinin de bir sınıf olarak belirlenmesi maddi ve manevi açıdan daha iyi şartlarda çalışma ortamının yaratılmasıdır. Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin çıkarılmasında başta içişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü yetkililerine ve diğer emeği geçen tüm çalışanlara itfaiyeciler adına teşekkür ederim." Fuat Barandır İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı "21 Ekim 2006 günkü 26326 No'lu Resmi Gazete'de yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliği ile ilgili olarak; 24. maddedeki 'Sınav Kurulu'nun gerçek görevi ve işlevinin daha açık olarak belirtilmesi, 30. maddedeki 'Yönetici Personelin Eğitimi'nin hangi kuruluşlarca yapılabileceğinin açıklanması, 44. maddedeki 'İtfaiyecilik Kimlik Belgesi' Belediye tarafından düzenlendikten sonra İçişleri Bakalığı'nca tasdik edilmesi ile tüm yurtta tan ınmasının, uygun olacağı mütalaa edilmektedir." Ali Karahan İstanbul Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı "Ülkemizde itfaiye teşkilatlarının toplumda hak ettikleri değeri ve desteği görmesi öncelikle etkin modern ve gelişmeye açık bir mevzuat ile mümkün olabilir. Yaklaşık 20 yıl öncesinin şartlarında hazırlanmış bir yönetmelikle itfaiye teşkilatlarının kurumsal bir kimlik kazanmaları pek mümkün değildi. Bu durum ülke genelinde standarttan uzak, teknolojiyi takip edemeyen, yöneticilerin ufku ile sınırlı ve maalesef yer yer asli görevlerinden uzaklaşan bir itfaiye tablosu ortaya koydu. 1986 ve 1995 yıllarında yapılan düzenlemeler de yerinde fakat yetersiz kalmıştı .Belediye itfaiye Yönetmeliği'nin özellikle itfaiye teşkilatlarının görev tanımını daha anlaşılır ve amaca uygun hale getirdiğini söylemek mümkündür. Ayrıca itfaiyecilerin kişisel koruyucu ve ekipmanlarının günün şartlarına ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlaması da bu açıdan olumlu bir gelişmedir. Personel kadro ve ünvanları ile araç teçhizat ve malzeme tedariki ile ilgili maddelerin büyükşehir itfaiye teşkilatlarının ihtiyacını karşılamayacağı şimdiden ortadadır. Büyükşehirlerle ilgili ayrı bir düzenleme getirilmesi gerekmektedir. Mevcut yönetmeliğe göre 4 kademeli bir hiyerarşik yapıyla (daire başkanı - şube müdürü - grup amiri - çavuş - er) 3000 civarında personel ve 5O'den fazla birimi sevk idare ve kontrol etmenin zorluğu ortadadır. Ayrıca bugün gelişmiş ülkelerde itfaiye teşkilatlarının ayrılmaz bir parçası olarak görülen önlem ve halkla ilişkiler departmanları ile ilgili bir düzenleme olmayışını bir eksiklik olarak görmek mümkündür. Diğer mevzuatın bağlayıcı hükümlerinin bu eleştirileri ortaya çı kardığ ı gözden kaçmamalıdır. Ülkemizin; itfaiye teşkilatlarının genel yapısını ve özlük haklarını düzenleyen ve çok parçalı bir yapıya sahip yangın mevzuatını tek bir çatı altında toplayacak bir kanuna olan ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Bu konuda var olduğunu bildiğimiz ortak çabanın hız kesmeden devam ederek AB uyum yasaları ile paralel bir gelişme içinde sonuçlandırıl ması temennimle, yönetmeliğin hazırlanmasında emeği geçen herkese teşkilatım ve şahsım adına teşekkür eder saygılar sunarım." ■ YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 991 147 f&.!JJJ2.IEJ :2.ıdA.ılS•Ih'lSY~ / lf !.!.IW'J8lyJEJJ2.i@fa.LµJ.2.1}2.1 :jfay~ ow.L~la ~ m)y, ;~)j~ (ı(D • ~ · 1 ' - - ----r;;,.,....,;llt,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=