Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni
Taner Yönet ISKAV Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Son birkaç yıldır, Türkiye iklimlendirme sektörünün kurumsal firmalarında, derneklerinde vevakfında “dijitalleÅŸme” ile ilgili seminerler, toplantılar ve çalıştaylar yapıldı ve yenileri de yapılacak. Ele alınan konuların temelinde, “veriyi topla, iÅŸle, deÄŸerlendir ve kullan” mottosu yer alıyor. Toplanan veri mutlaka güvenli bir ÅŸekilde depolanmalı ve yedeklenmelidir. Ä°klimlendirme sektörü, inÅŸaat sektörünün içerisinde yer almaktadır. DijitalleÅŸme sürecini gerçekleÅŸtirmede inÅŸaat sektörü, tarımdan sonra en kötü durumda olan ikinci sektördür. Ä°klimlendirme sektöründeki çalışmaları iki temel eksende ele alırsak; biri satış ve pazarlama faaliyetleri, ikincisi üretim diyebiliriz. Bugün, bilgiye ulaÅŸma ve yayma için gerekli olan dijital teknoloji, küçük ya da büyük organizasyonların bütçelerine uygun olarak kolayca temin edilebilmektedir. Önemli olan, ulaşılabilir durumdaki mevcut teknoloji ile kurulacak olan dijital alt yapı sayesinde, özellikle satış ve pazarlama bölümlerinde çalışan kiÅŸilerin mekandan bağımsız olarak bulundukları her yerden internet baÄŸlantısıyla ulaÅŸacakları ÅŸirket verileri, programları ve algoritmalarını kullanarak en hızlı ve doÄŸru hizmeti üretebilmeleridir. Üretim tarafında, yapılan imalatların planlaması, malzeme temini, imalat makinalarının otomasyonu, imalat akışının izlenebilirliÄŸi ve sevkiyat bilgileri tamamen veriye dayalı ve dönüÅŸtürülebilir olmalıdır. Ä°malat süreçlerinin her aÅŸaması hakkındaki verilere ilgili üretim, planlama ve satış sorumluları tarafından her yerden ve her zaman ulaşılabilir olmalıdır. MüÅŸteriler de sipariÅŸlerinin durumu hakkında online bilgiye eriÅŸilebilir hale getirilmelidir. Ä°malat süreçlerindeki dijitalleÅŸme, satış ve pazarlamaya göre daha büyük bütçelere ve kapsamlı yatırımlara ihtiyaç duymaktadır. Ancak üretici firmalarımızın üretimin dijitalleÅŸtirilmesi süreçlerini kısa (hemen) ve orta (2-3 yıl) vadeli olarak planlaması ve yapabileceklerinden baÅŸlayarak ve hiç durmadan devam etmesi gerekmektedir. DijitalleÅŸme konusunda özellikle uzun vadeli iÅŸler diye bir kavramdan söz etmedim. Çünkü dijitalleÅŸmenin içeriÄŸi hızla deÄŸiÅŸim gösterdiÄŸi için uzun vadeli içerik oluÅŸturmak mümkün olamıyor. Uzun vadeli olarak, sürekli dijitalleÅŸme hedefinden söz edebiliriz. Yazının devamı için tıklayın Ä°lginizi çekebilir... Ä°tfaiyecilerin Yangında KarşılaÅŸtıkları TehlikelerYangınlar, aniden patlak veren ve hızlıca yayılan tehlikeli olaylardır. Bu acil durumlarda öne çıkan kahramanlar, yani itfaiyeciler, yangının sadece a... Lityum Ä°yon Pillerde Yangın ve Otopark Güvenlik ÖnlemleriMakalede Li-ion pilleri ve bunların termal kaçaklarıyla ilgili olası bir otoparkta yanma olayına iÅŸaret etmekte olup detaylı bilgiler bulunmaktadır.... Mekanik Tesisatın Yeni Yüzyılı: Tesisat Sektörünün Dört BileÅŸeniGHÄ°YO'dan okuldaşım, Ä°ÅŸ ve Pazar GeliÅŸtirme Stratejileri Mentoru deÄŸerli dostum Yavuz Can Yazıcı, Four Essentials izlenimlerini yazdı.... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.