E-Dergi Oku 
AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

17 Nisan 2020 | KONUK YAZAR
214. Sayı (Nisan 2020)
3.139 kez okundu

Taner Yönet ISKAV Yönetim Kurulu BaÅŸkanı

Son birkaç yıldır, Türkiye iklimlendirme sektörünün kurumsal firmalarında, derneklerinde vevakfında “dijitalleÅŸme” ile ilgili seminerler, toplantılar ve çalıştaylar yapıldı ve yenileri de yapılacak. Ele alınan konuların temelinde, “veriyi topla, iÅŸle, deÄŸerlendir ve kullan” mottosu yer alıyor. Toplanan veri mutlaka güvenli bir ÅŸekilde depolanmalı ve yedeklenmelidir.

Ä°klimlendirme sektörü, inÅŸaat sektörünün içerisinde yer almaktadır. DijitalleÅŸme sürecini gerçekleÅŸtirmede inÅŸaat sektörü, tarımdan sonra en kötü durumda olan ikinci sektördür. Ä°klimlendirme sektöründeki çalışmaları iki temel eksende ele alırsak; biri satış ve pazarlama faaliyetleri, ikincisi üretim diyebiliriz. Bugün, bilgiye ulaÅŸma ve yayma için gerekli olan dijital teknoloji, küçük ya da büyük organizasyonların bütçelerine uygun olarak kolayca temin edilebilmektedir. Önemli olan, ulaşılabilir durumdaki mevcut teknoloji ile kurulacak olan dijital alt yapı sayesinde, özellikle satış ve pazarlama bölümlerinde çalışan kiÅŸilerin mekandan bağımsız olarak bulundukları her yerden internet baÄŸlantısıyla ulaÅŸacakları ÅŸirket verileri, programları ve algoritmalarını kullanarak en hızlı ve doÄŸru hizmeti üretebilmeleridir.

Üretim tarafında, yapılan imalatların planlaması, malzeme temini, imalat makinalarının otomasyonu, imalat akışının izlenebilirliÄŸi ve sevkiyat bilgileri tamamen veriye dayalı ve dönüÅŸtürülebilir olmalıdır. Ä°malat süreçlerinin her aÅŸaması hakkındaki verilere ilgili üretim, planlama ve satış sorumluları tarafından her yerden ve her zaman ulaşılabilir olmalıdır. MüÅŸteriler de sipariÅŸlerinin durumu hakkında online bilgiye eriÅŸilebilir hale getirilmelidir.

Ä°malat süreçlerindeki dijitalleÅŸme, satış ve pazarlamaya göre daha büyük bütçelere ve kapsamlı yatırımlara ihtiyaç duymaktadır. Ancak üretici firmalarımızın üretimin dijitalleÅŸtirilmesi süreçlerini kısa (hemen) ve orta (2-3 yıl) vadeli olarak planlaması ve yapabileceklerinden baÅŸlayarak ve hiç durmadan devam etmesi gerekmektedir. DijitalleÅŸme konusunda özellikle uzun vadeli iÅŸler diye bir kavramdan söz etmedim. Çünkü dijitalleÅŸmenin içeriÄŸi hızla deÄŸiÅŸim gösterdiÄŸi için uzun vadeli içerik oluÅŸturmak mümkün olamıyor. Uzun vadeli olarak, sürekli dijitalleÅŸme hedefinden söz edebiliriz.

Yazının devamı için tıklayın


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

İtfaiyecilerin Yangında Karşılaştıkları Tehlikeler

Yangınlar, aniden patlak veren ve hızlıca yayılan tehlikeli olaylardır. Bu acil durumlarda öne çıkan kahramanlar, yani itfaiyeciler, yangının sadece a...
16 Eylül 2024

Lityum İyon Pillerde Yangın ve Otopark Güvenlik Önlemleri

Makalede Li-ion pilleri ve bunların termal kaçaklarıyla ilgili olası bir otoparkta yanma olayına işaret etmekte olup detaylı bilgiler bulunmaktadır....
21 AÄŸustos 2024

Mekanik Tesisatın Yeni Yüzyılı: Tesisat Sektörünün Dört Bileşeni

GHİYO'dan okuldaşım, İş ve Pazar Geliştirme Stratejileri Mentoru değerli dostum Yavuz Can Yazıcı, Four Essentials izlenimlerini yazdı....
8 Mayıs 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • Ä°klimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.